آبــ ریـ ــــزان

یک کربلاء ع ط ش . . .!

آبــ ریـ ــــزان

یک کربلاء ع ط ش . . .!

آبــ ریـ ــــزان

".....کناره‌گیر در دنیا، همانند کناره‌گیری کوچ‌کننده از آن،

و نگرنده به دنیا، به دیدة ترسندگان از آن،

آرزوهایت از آن (دنیا) بازداشته شده

و همت و تلاشت از آرایش‌هایش برگرفته شده،

از شادمانی‌اش به سان چشمی که بر آن چیزی بخورد و

آب‌ریــــ ـــزان

شده و بسته گردد،

چشم پوشیده و اشتیاقت در مورد آخرت شناخته شده و مشهور است....."

قسمتی از زیارت ناحیه ی مقدسه،

در وصف ثارالله ....

از زبان ِ آقای زمانمان...

.


اَللّهُمَّ یا رَبِّ نَشکوُ غَیبَةَ نَبِیّنا وَ قِلّةَ ناصِرنا،


وَ کَثْرَةَ عَدُوِّنا و شِدَّةَ الزَّمانِ عَلَیْنا،


وَ وُقَوعَ الفِتَن بِنا وَ تَظاهُرَ اْلخَلْقِ عَلَیْنا،


اَللّهُمُّ صَلِّ عَلی محمّد وَ آل محمّدٍ


وَ فَرِّج ذلِکْ بِفَرَجٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ،


وَ نَصْرٍ وَ حَقٍّ تُظْهِرُهُ....
.
.
+این جا،نظرات تایید نمیشوند !

بایگانی

مقر فرماندهی

بهشت ِ عمو....

پنجشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۷ ق.ظ

درست نمی دانم "عمو" یعنی چه!!

حتی اگر گاهی بخواهم حس کنم که رقیه ی سه ساله،

چقدر به عمویش وابسته بوده،

جای عمو و دایی را در ذهنم عوض می کنم!!!!

.

وقت هایی که دلم ، گــیر می شود،

می روم سراغ عمو محمود...!

قهرمان کودکی های مادرم....

دوست ندارم این را بگویم....

ولی عموی من نیست....

عموی مادر است....!

از وقتی یادم می آید قاب عکسش روی دیوار خانه ی بابابزرگ بود....

عمو محمود،

یک "سه ماهه" داشته که یک ترکش مستقیم می خورد به...........

به پشت سرش. . . .!

چیزی که برایم مهم است،

این است که می دانم عمو محمود،

برادر بابابزرگ است....

و عکس های جوانیشان از هم،

غیرقابل تشخیص. . . !

چشم های هر دو

عین هم....

از همان بچگی فکر می کردم بابابزرگ،

عمو را فراموش کرده.....

هیچ وقت خیلی ازش حرفی نمی زد....

یک شب

طبق عادت همیشگی ؛

ماندم خانه ی بابابزرگ....

بابابزرگ همیشه از ساعت سه نیمه شب به بعد بیدار است....

حدود سه و نیم بود که بیدار شدم!

دیگر خوابم نبرد....می خواستم برم تا پیش بابا دعا بخوانم که

دیدم انگار اگر جلو بروم مزاحم خلوتش با برادر ش ه ی د ش می شوم....

عکس عمو را گرفته بود جلوی صورتش....حرف می زد....اشک می ریخت....

عکس را می بوسید....و ذکر زیر لبش "محمود جان داداش...." ....

از همانجا من هم از بابا یادگرفتم که عمو ،خوب همدمی ست....

مزارش را به معنای واقعی کلمه

"بهشت"

می دانم....

عمو محمود،خوب جایی آرآمـ گرفته. . .

درست زیر پای چمران و همت و تهرانی مقدم....

و در همسایگی شهید رستگار. . .

در جوار شهدای 72 تن. . .

.

حالا عمو شده مامن من....

حال دلم که خراب می شود،

به راحتی خودم را به او می رسانم....

سر می گذارم روی شانه هایش....

و همه چیز با یک "سلام عمو...." شروع می شود....!

شاید اگر عمو زنده بود،من انقدر با او راحت نبودم!

ولی حالا یک وقت هایی فقط اوست که می فهمد من چه می گویم....

امروز هم از "همان روزها" است که می خواهم راه بیفتم و یک پنج شنبه ی دیگر را کنارش سر کنم....

برسم به عمو و بعد از مدت ها برایش خبر ببرم که

عمو جانم....من

آرامم....

بدون هر دغدغه ی پوچ و واهی،

دارم می گردم دنبال نفس های ح س ی ن ی. . .


+تا ک ر ب ل ا حدود سه الی چهار هفته راه مانده....

قبل از این که آنجا دعاگویتان باشم،

امروز در کنار چمران و همت و عمو محمود....

پلارک و بهشتی....

جهان آرا و باقری...

و هزاران شهید گمنام....

به یادتان خواهم بود.....

۹۴/۰۴/۰۴
عاکف...

نظرات  (۳۱)

۰۴ تیر ۹۴ ، ۱۹:۵۳ جام هلالی
حستو میفهمم....  یه حرفایی رو فقط میشه به کسایی زد ک مزه ی پرواز زیر دندونشونه.... خیلی دعام کن.... 
پاسخ:
از پرواز دل بکن انصافا :/

تو هم ؛
خییییلی دعآآآآ.....!!!

۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۱:۴۹ نشانه گمنام
سلام و عرض ادب
خواهر گلم قلمتون خیلی زیباست
خوش به حالتون چه کسی و چه جایی رو برا دلتنگیهاتون انتخاب کردین به یاد ما هم باشین  من فعلا خیلی نمیتون برم بهشت زهرا
روح این شهید بزرگوار شاد
کربلاییی خانوم برام خیلی دعا کن
طاعات و عبادات قبول
یا علی التماس دعای فرج
پاسخ:
سلام و خوش آمدین!
ممنونم نظر لطفتونه !
من جاتون می رم و دعاتون می کنم :)
برای شما نیز....!
.
هعیییییی!
"کربلایی خانوم...."
:(
۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۱:۵۵ مهدی شریفی
سلام
ممنون که به حقیر لطف دارید
اسمتون ناخوداگاه آدم رو یاد خاک های نرم کوشک می ندازه
سعید عاکف
پاسخ:
سلام!خواهش!
خودم تا حالا به این موضوع توجه نکرده بودم!
ولی امروز عکس یکی از کتابای آقای عاکف رو توی یکی از سایتا دیدم
نظرم جلب شد!!!!!
خودمم امروز فهمیدم !!!
:)))
البته که مایه ی مباهاته!
:)
و من اله توفیق ...
پاسخ:
:)
۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۳:۱۸ بانوی گمنام
چقدر حال و هوای قشنگی داشت پست
چقدر خوب لمس کردم
چقدر خوب تونستم احساس نزدیکی بکنم
سلام مارو هم به شهید عزیز برسانید
کاش کربلا به یادم باشید :(
پاسخ:
خب خدارو شکر یکی دیگه هم درک کرد!!!
:)

بله من حتما کربلا به یادتون خواهم بود!
:)
۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۳:۳۶ آدم ارغوانی
ممنون از اینکه به وبم سر زدید...
موفق باشید :)
پاسخ:
کاری جز خزیدن در وبلاگ ها این روزها از دست بنده ساخته نیست.....!
کربلا...
خوشا به سعادتون...
پاسخ:
:(
۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۴ منتظر المهدی
سلام باآرزوی قبولی طاعات وعبادات شما

ممنونم ازحضورتون بازهم تشریف بیارید خوشحال میشم درپناه حق .

یاعلی مددمولایم .
پاسخ:
سلام
ای بابا این روزا کاری جز وبلاگ گردی برا آدم نمی مونه :/
بله حتما!
سلام
ممنون از این که به وبلاگ این حقیر سر زدید و مطالب بی ارزش این جانب رو خوندید :)
ان شا الله سر فرصت مطالب فوق العاده شما رو میخونم
راستی وبلاگتون رو تو لیست دنبال کننده ها گذاشتم :)
یا علی
پاسخ:

ان شاءالله و ممنون
:)
۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۵:۰۵ سید گمنام
روحشان شاد..

برسانید سلام ما را به حسین...
التماس دعا ..


۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۶:۰۳ ریحانه رهبر
سلام

طاعات وعباداتتون قبول باشه

دعوتید به حرف سوم

منتظر نظر سبزتون هستیم

یا حق
پاسخ:
بله چشم
۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۶:۳۸ تنها همدم ماه
التماس دعا :)
پاسخ:
و همچنین
:)
سلام بانو
قلمتون زیباست
بلاگفا واقعا همه ی مطالبو خورد انگار ! ولی مهم نیست ...
خوشحالم از آشناییت :-)
پاسخ:
سلام
ممنون
نه بابا اتفاقا مهم هست!!!
من نوشته هامو می خوام!
:(
هم چنین
:)
۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۸:۲۱ آرمان بدیعی

خداوند به حضرت داود علیه السلام وحی کرد:
هر بنده ای از بندگانم به جای پناه بردن به دیگری با نیت خالص به من پناه اورد ،
از کارش چاره جویی می کنم، گرچه همه آسمان ها و زمین و هرچه در آن هاست علیه او توطئه کنند.

فراموش کردیم قطاری که از ریل خارج شده ، ممکن است آزاد باشد ولی راه به جایی نخواهد برد ...

پاسخ:
صحیح.....
++++
خوش به سعادتتون .اول برای خودتون دعا کنید و بعد اگه وقت داشتید برای ما.
پاسخ:
بله حتما
آجرک الله عندالله

سلام
خداقوت
طاعاتتون قبول

شهدا
حقیقت رو پیدا کردن
ان شاءالله ما هم پیدا کنیم
پاسخ:
سلام
بله ان شاءالله....
سلام و ادب
تشکر از حضور شما
پاسخ:
سلام و خواهش میکنم
:)
راستش منم آرشیومو میخوام . خیلی از مطالبم برام مهم بود ولی .... چه میشود کرد !

پاسخ:
لعنت میتوان کرد!!!!
:/
۰۷ تیر ۹۴ ، ۰۰:۳۱ خانم گلآبی
التماس دعا :) خوش به سعادتتون :)
سلام دوست عزیز
طاعاتتون قبول
انشاالله همیشه درپناه خداوند بزرگ ومهربان باشید
قلمتون پایدار
التماس دعا
به روزم
یاعلی
پاسخ:
سلام ممنونم
بله چشم می رسم خدمتتون
۰۷ تیر ۹۴ ، ۱۰:۳۱ جامانده از خدا
یا حسین !بس که خوردم غم تو روزه ی من باطل شد نرخ کفاره ی این خوردن عمدی چند است؟ اللّهم ارزُقْنا کربلا
پاسخ:
:(
عکس پروفایل تون رو عاشقم بانو :))

پاسخ:
متشکرم
:)
۰۷ تیر ۹۴ ، ۱۵:۴۵ عباس زاده
سلام علیکم مومن
ما رو که چند هفته ای هست که شهدا دعوت نکرده اند و نطلبیده اند و میهمان نکرده اند
دلمان تنگ شده است برای "بهشت"

پیشنهاد میکنم از عمویتان بیشتر بنویسید و بشناسانیدش
اگر توفیق رفتن به بهشت بود حتما می روم به آدرسی که حدودی دادید
لطفا از عمویتان بیشتر بگوئید
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
ان شاءالله قسمتتون بشه
فکر خوبیه!
شاید بیشتر ازش نوشتم!
شاید من چندتا پست جهت معرفی نوشتم!
ممنونم از لطفتون

چه حس قشنگی....
من بچه که بودم با عموم خیلییییی دردودل می کردم....
یادش بخیر....
هعییییی...
+
کربلا رفتی یادِ ماهم باش....
هرچند می دونم که...
یه عمر آه کشیدی ...
وحسرت یه نگاهُ داشتی...
پاسخ:
خب شما عمو دارین!
بنده هم عمو دارم هم ندارم!
یعنی عموم صرفا جسما هستن!
روحا با هم کاری نداریم!!!
:/
.
من فکر کنم باید یه لیست بنویسم برای التماس دعایی ها....!
:)
۰۷ تیر ۹۴ ، ۲۱:۰۰ ذره ی ناچیز
اجرکم عندالله

الهی خدا هیچ عمویی رو شرمنده نکنه
مخصوصا وقتی میره آب بیاره...

حقیر سراپاتقصیر هم عمویی دارد
شهید سید محمود موسوی
نامش را بر من گذاشتند تا یادش را زنده کنم
اما این بار برادرزاده شرمنده عمو شده...!

التماس دعا
یاعلی...
پاسخ:
:(
.
پس شما یه عموی "مستقیم" دارین!
خوش به سعادتتون!
که نامشون مستقیم روتونه!
.
محتاجم!

یه سری خاطرات هست که هرگز از ذهن نمیره و این خاطره از اوناست
خوش حالم که جواب سوالات شما هم داده شد :)
با افتخار لینک شدید
پاسخ:
خوبه هاااا!
جایی درس می خونین که دوستش دارین!
ممنونم
:)

سلام

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات،

با مطلب "تصویر 1.5 میلیارد پیکسلی از کهکشانی که توسط یک مسلمان کشف شد" بروزیم.

یا حق

رفتین پیش عموتون مارو هم بزارین تو لیست التماس دعایی ها:)
کربلایی هم که گویا قراره بشین ان شاالله:)
ولی مزار شهید همت که شهرضاست تا اونجایی که من شنیدم!
پاسخ:
بله چشم!
ان شاءالله!
بله!
مزار اصلیشون اونجاست!
توی بهشت زهرا یاد بودشونه!
:)
آهان! یهو هنگ کردم:))
پاسخ:
:))))