آبــ ریـ ــــزان

یک کربلاء ع ط ش . . .!

آبــ ریـ ــــزان

یک کربلاء ع ط ش . . .!

آبــ ریـ ــــزان

".....کناره‌گیر در دنیا، همانند کناره‌گیری کوچ‌کننده از آن،

و نگرنده به دنیا، به دیدة ترسندگان از آن،

آرزوهایت از آن (دنیا) بازداشته شده

و همت و تلاشت از آرایش‌هایش برگرفته شده،

از شادمانی‌اش به سان چشمی که بر آن چیزی بخورد و

آب‌ریــــ ـــزان

شده و بسته گردد،

چشم پوشیده و اشتیاقت در مورد آخرت شناخته شده و مشهور است....."

قسمتی از زیارت ناحیه ی مقدسه،

در وصف ثارالله ....

از زبان ِ آقای زمانمان...

.


اَللّهُمَّ یا رَبِّ نَشکوُ غَیبَةَ نَبِیّنا وَ قِلّةَ ناصِرنا،


وَ کَثْرَةَ عَدُوِّنا و شِدَّةَ الزَّمانِ عَلَیْنا،


وَ وُقَوعَ الفِتَن بِنا وَ تَظاهُرَ اْلخَلْقِ عَلَیْنا،


اَللّهُمُّ صَلِّ عَلی محمّد وَ آل محمّدٍ


وَ فَرِّج ذلِکْ بِفَرَجٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ،


وَ نَصْرٍ وَ حَقٍّ تُظْهِرُهُ....
.
.
+این جا،نظرات تایید نمیشوند !

بایگانی

مقر فرماندهی

این همه عشق ؛ ولی دیــــــر رسیدن تا کی...؟!؟

جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰ ب.ظ

گاهی احساس ِ

"طـــــِرِمّاح" بودن"

بهم دست می دهد!!

طــِرِمّاح ،
برادر حجر بن عدی....
از تابعین بود!
(رسول خدا را درک نکرده اما صحابه را دیده بود!)
از شیعیان و یاران امیر المومنین علیه السلام و در جنگ ها حاضر یود!
قهرمان ِ نامه های امام علی بود و نامه های امام را اکثرا او می رساند!
.
تا هنگامه ی کـــــربلا...
از کوفه مخفیانه خارج شد تا به آقا بپیوندد!
در یکی از منزلگاه ها به امام پیوست!
دقیقا همان زمانی که حر ،
راه را بر حضرت بسته بود!
با محبتی که در دل داشت ،
امام را از رفتن به کوفه منع کرد ؛
از نابرابری دو سپاه گفت.از قبیله ی خودش که 20 هزار مرد جنگی
آماده بودند تا پای جان همراه امام بمانند!بعد هم خواست امام را به کوه های اطراف ببرد تا در امان باشد!
اما....
طــِرِمّاح ،
امام را در ادامه ی مسیر خود مصمم یافت!
بزرگترین اشتباه عمرش را اینجا مرتکب شد!
خواست برود و برای خانواده اش آذوقه مهیا کند و برگردد....!
ســــایه ی تردید
بر دلش بود که بروم....نروم.....!
سرانجام دل یکی کرد و "رفتن" برگزید!
البته رفت که برگردد....!

دست آخر برگشت....!
نه خبری از امام بود و نه قافله ی امام....
تنها سماعه بن بدر را دید که خبری دیگر داشت....!
خبر از ...
از ســـر هایی که دیگر بالای نیـــــــزه بود....

طــِرِمّاح؛
جا ماند از امـــام ِ زمانش !

با اولویت دادن به خانواده اش و ترجیح آنان بر امامش
 جاماند....!
و هیچ چیز جز اشک برایش نماند . . .
.
.
از سرگذشت طــِرِمّاح ؛
خیلی می ترسم....!
و من در شرایطی هستم که حتی یک دهم کارهای او را
که در محضر امیر المومنین انجام داده بود ،
نکردم.....!
می ترسم امام ِ زمانم که رسید ؛
به قصد آذوقه بروم و "دیـــــــــر" برگردم ....
می ترسم
جـــــــا بمانم . . .
می ترسم هم "حــــر" ها بروند
هم "حــبـــیــــب" ها ....
و یکبار دگر در تاریخ ،
طــِرِمّاح ،
جـــــا بماند . . .
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم:

حُبُّ الدُّنْیَا رَأْسُ کُلِّ خَطِیئَة....

منشا هر لغزشی ؛

دنــــیا طلبی ست ....

۹۴/۰۵/۱۶
عاکف...

نظرات  (۲۴)

۱۶ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۰۲ ساکت در قفس
خیلی جالب بود
و البته تاثیر گذار....
ان شاالله که طرماح نشویم...
یا علی
پاسخ:
ممنونم
ان شاءالله
یا حق....
سلام
ممنون از حضور و شعر زیباتون..

پاسخ:
سلام
:)
۱۶ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۷ بیا ، مرا سر به راه کن .
باید بزرگ بشیم
ترس هامون بریزه ،
بسه دیگه بی آقایی ...
بهتر بود میگفتم
بسه دیگه
بی یار و یاور بودنِ آقا !
پاسخ:
....
:(
۱۶ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۲۴ زهرا احمدآبادی
امیدوارم هیچ وقت در زندگی  دچار این لغزش ها نشیم................
پاسخ:
ان شاءالله....
۱۶ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۳۱ کمی خلوت گزیده!
هعییییی...
این ترس رو من هم دارم... اینکه همیشه باشم اما سر بزنگاه نباشم...
پاسخ:
:((((
به نظرم برعکسش خیلی بهتره!!!
:/
جات خالی امروز در جاده گروهی رو دیدم که پیاده به کربلا میرفتن یادت کردم :)
پاسخ:
جون من؟!؟!؟!؟
:/
من هم میرم ان شاءالله !!!!!!
وایسا نگا کنننننننننن!
:)
الهی الامان .....
پاسخ:
الامــــــــــآن ....
لغزش جیز است :|
پاسخ:
:/
۱۷ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۴۲ محمد علمدار
ای وای بر من :(((
تا قبل از این پست آرزوی طرماح شدن داشتم :((((
خدایا غلط کردم ...
سلام
با تبادل لینک موافقید؟
پاسخ:
جدا ؟؟؟
سلام
من چند روزی مونده تا لینک هام رو بیارم رو صفحه
۱۷ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۴۴ خانومی مهربون
قشنگ بود
پاسخ:
:)
وای چقدر دلم لرزید
چقدر حسرت
این حسرت آدمو میکشه
خدانکنه...
پاسخ:
:(
دل شکسته می خرند ها....
پاسخ:
بله ....!
می خرند .....!
کسی شک نداره ....!
سلام
یه مطلب گذاشته بودم که میشه زهیر باشیم

اما الان دلم به لرزه در اومد نکنه طرماح باشم
:((
التماس دعا

یاعلی
پاسخ:
آره والا !
نکنه طرماح باشیم !
:(
محتاجم....
یا حق....
:(
پاسخ:
.......!
سلام
خداقوت

مطالب بسیار خوب
هر جا هستید سلامت و موفق باشید
پاسخ:
سلام
ممنون


۱۸ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۲ ُسجاد زاهد
مطلب زیبا بود
ولی خواهر محترم امام زمان عج امام منصور است
او هرگز در جنگی شکست نخواهد خورد
پاسخ:
ممنون !
ولی ظاهرا شما نه معنی این پست رو خوب متوجه شدی
نه معنی قیام امام حسین و عاشورا رو !!!
منصور ترین امام ،
امام حسین بودن !
درسته در ظاهر کشته شدن !
اما....!
۱۸ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۱۰ علیرضـــــا معمـــــاری
سلام مومن
خداقوت....
بروزیم باپوستر ''چادر''
بهمون سر بزنید اگه برا تبادل لینک موافق بودید توو بخش نظرات خبرم کنید

فعلا 
یاعلی
پاسخ:
سلام
چشم
یا حق
۱۸ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۲۵ نشانه گمنام
سلام دوست خوووبم
چقدر عالی نوشتی و غریبانه
ان شاالله که طرماح نباشیم
دعامونکن مهربون
قلمتون مستدام
یا علی التماس دعای فرج
پاسخ:
سلام عزیزم
ممنون :)
ان شاءالله!
چشم
یا حق
:)
۱۸ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۰۵ منتظر مهدی
نرو طرماح.
پاسخ:
:(

۲۰ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۱۶ بیا ، مرا سر به راه کن .
اینکه نظرات بالا بسته  ست یعنی انقدر بی حوصله و خسته ای که نمیخوای هیچکس حرف بزنه حتی.
جوابتو راجع به مرداد توی وبم دادم عاکف جان :)
من برات دعا کردم امشب توی مسجد
قبل از اسم دوستای حقیقیم گفتم خدایا عاکف ...
حتی این پستت رو هم نخونده بودم .
من برات دعا میکنم 
اگر حوصله داشتی 
اگه یادت موند 
خیلی 
       محتاج دعام ،رفاقتی لطفا :)

یاعلی
پاسخ:
چه خوب که می فهمی حالم رو ....!
بله خوندم عزیزم
:)
چه چیزی بالاتر از دعا برای من....؟!
مگه میشه من تو رو یادم بره ؟!؟
اونم سر زیارت عاشورا ها .....!
رفآقتی .....!
تو نمی گفتی هم من دعا می کردم....

یا حق...


۲۰ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۳۸ ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
دقیقا ترسی که من همیشه دارم:(

حالتو بدجور میفهمم....
پاسخ:
:(
اصلا نمیخواهم برایم این و آن باشی

کافیست وقتی با تو هستم مهربان باشی

عشق است... من هرآنچه باشی دوستت دارم

دریا اگر باشی... اگر آتشفشان باشی

از ناگهانی اتفاق افتادنت پیداست

باید برایم از خداوند ارمغان باشی

باید بتابی بعد باران هایِ پی در پی

در تیره روزی های من رنگین کمان باشی

بگذار ماهِ آسمان مالِ خودش باشد

وقتی تو قرص ماه حوض خانه مان باشی

گفتند دریا شو تمام آسمان در توست

دریا نخواهم شد مگر تو آسمان باشی....



مهرداد نصرتی
سلام میشه بگیدچجوری این اهنگوگذاشتید؟ینی چی کارکردید؟
پاسخ:
از امکانات اختیاری !

مهمان ما باشید...